Ratサーバー / Rat Server

(These server still alive. See http://rabbitcage.dip.jp for Direct IP List of Rat Server) (2012/12/11)

 ここでは当方が運営するトライアル版HALO用擬似サーバについて説明します。
Here, I will explane about pesudo-server for HALO Demo managed by me.
サーバ一覧

Rat Ball : 個人戦オッドボール
Rat Cage : 個人戦スレイヤー
Rat Duel : チーム戦スレイヤー
Rat Edge : コブナント兵器個人戦キング
Rat Flag : ホグのみCTF
Rat Gate : ホグのみCTF(轢殺なし)
Rat Hill : チーム戦キング・オブ・ザ・ヒル
Rat Icon : 標準CTF(轢殺なし)
Rat Junk : 個人戦ジャガノート透明スロー
Rat King : 個人戦キング・オブ・ザ・ヒル
Rat Lock : 個人戦ロケットランチャースレイヤー
Rat Mass : 戦車CTF
Rat Note : 透明重火器CTF
Rat Odds : チーム戦オッドボール
Rat Quay : 個人戦ラリー
Rat Race : 個人戦レース
Rat Shot : 乗り物無しスナイパーアサルト
Rat Unit : コブナントCTF
Rat Vale : 全車種・全武器CTF
Rat Wage : 重火器&全車種CTF
Rat Xage : 重火器&地上兵器CTF
Rat Yard : 戦車透明スナイパーアサルト
Rat Zone : 乗り物なしCTF

※チーム戦では一部のサーバを除き味方への攻撃が無害です。 一部のCTF、および重火器や戦車が登場するゲーム以外は、車両の体当たりが微害です(轢殺なし)。
Server List

Rat Ball : Single Oddball
Rat Cage : Single Slayer
Rat Duel : Team Slayer
Rat Edge : Single King with Covenant Weapon
Rat Flag : CTF only with Warthogs
Rat Gate : CTF only with Warthogs (without run-over kill)
Rat Hill : Team King of the Hill
Rat Icon : Standard CTF without run-over kill
Rat Junk : Single Juggernaut with invisible and slow
Rat King : Single King of the Hill
Rat Lock : Single Slayer with Rocket Launcher
Rat Mass : CTF with tanks
Rat Note : Invisible Heavy-Weapon CTF
Rat Odds : Team Oddball
Rat Quay : Single Rally
Rat Race : Single Race
Rat Shot : Sniper Assult without any vehicles
Rat Unit : CTF with Covenant Weapon and Vehicle
Rat Vale : CTF with all kinds of weapons and vehicles
Rat Wage : CTF with heavy weapons and all kinds of vehicles
Rat Xage : CTF with heavy weapons and ground vehicles
Rat Yard : Invisible Sniper Assult with Tank
Rat Zone : CTF without any vehicles

Notice : Friendly Fire is off in team games, except few server. Vehicle Collision Damage are very small (you can't kill by run-over) except for some CTF and tank or heavy weapons game.
(全般的な説明)
( General Information )
 ホスト方法:当方の擬似サーバは、通常のトライアル版のホストゲームと同じです。したがってホストのチーフが必ず存在します。ただし、放置しておくとゲーム終了で止まってしまうので、自動的にキー入力してくれるフリーソフトを使って Enter キーを押したことにしています。これでゲームが自動的に継続されます。ただし OS によっては自動入力が上手くいかないこともありますので、その場合はもっと原始的な手法、すなわち Enter キーの上に重石を載せるなどしています。
Auto-Host Method : My pesudo-server program is completely same as HALO Demo. Therfore, there is a host chief at all games. Normally, the host game will certainly stop at the end of one game, than we can't start next game automatically. Therefore, I will use the free software which push Enter key periodically. But I have confirmed that this method is not effective on Windows 98, etc. In that case, I will use more primitive method, put a weight on Enter key :-).
 使用マシンとチーフ名:擬似サーバは様々な空きマシンなどを利用して開設しています。主にP3-1GHz未満のロースペックマシンですが、当方がホストで参戦することはほとんどありませんので、ホストのチーフ名を「無人」の意味で (auto-host) や Server などにしています。したがってホストのチーフは通常、全く動きませんし、話しません。まれにテストのために少しだけ動くこともありますが、通常は話し掛けられても上述の自動Enterによって返答が困難です。また、メンテナンスなどで突然ゲームを終了することがありますので、あらかじめご了承ください。
Host PC & Chief Name : My pesudo-server is held on my various PC which is not busy. Mainly, I will use lower spec PC such as less than 1 GHz CPU. I hardly use these host PC to play game and then the host chief is named such as '(auto-host)', 'Server', etc. The host chief will not move and not speak. Somtimes, the host chief will move to check pesudo-server, but he will not speak because of using automatic key-input program as mentioned above. Sometimes, my host games will stop suddenly because of machine maintenance.
 チャット言語:一応、日本のホストですので、ゲーム中のチャットは日本語をメインとします。できれば別ページで解説しているチャット日本語化を済ませておくとよいでしょう。これが難しい方はローマ字でも大丈夫と思いますが、読み逃される可能性が高いです。なお、当方は英語も少々解しますので、当方参加中に当方に話し掛けるときは英語でも可とします。しかし熱戦中は応答できないことがありますので、あらかじめご了承ください。
Chat Language : Mainly Japanese, because this host is in Japan. ROMAN mey be read slowly and missed. It is better to modify your HALO program to treat Japanese Character. If you don't understand Japanese, I also understand English a little, therefore you can use English to speak to me in the game. But it is diffcult to answer to you when I play game hard.
 安定性:トライアル版は製品版に比べてベータ版的であり、システムが若干不安定です。このためゲームが不意に落ちたり、通信が切断することもあります。当方が気づき次第、できるだけ早急に再起動させますが、ホストPCの設置場所が当方から遠いこともあり、復旧まで数時間、場合によっては数日を要することがあります。ご了承ください。またテストのためサーバ名が予告なく変更されることがあります。
Host Stability : I think that the Halo Demo is near to beta version, then sometimes the host games will cause shutdown or network trouble suddenly. When I find those unusual state, I will try to recover as soon as possible. But sometimes, I am far from the host PC, then it takes more than ten hours to recover it. Sometimes the name of my servers are different from below for testing.
 特別設定:当方の擬似サーバでは標準とは異なるゲーム設定を使用していることがあります。たとえば、乗り物から受けるダメージや、マップに出現する乗り物や武器を変更しています。これらの変更はホストが行うだけで参加者全員に反映されますので、参加者があらかじめ何かを準備する必要はありません。標準のトライアル版のままで参加できます。
Special Games : In my pesudo-server, sometimes I have used special game condition such as few damage from vehicles or default kind of vehicles and weapons. But these special game making is necessary only on the host PC, then there is no need to make same condition to other participations. The standard HALO Demo player can join these host game and play with same special condition.
 広告:一部の擬似サーバではホストチーフ (auto-host) が定期的に広告メッセージを流します。内容は製品版HALOの宣伝です。どうぞよろしく(^^;) Advertisement : In some pseudo-server, (auto-host) says advertisement message for full version HALO, periodically. Thank you :-)
Rat Cage

 個人戦Slayerの擬似サーバです。'Classic Slayer Pro'というトライアル版では隠されているゲーム設定を用いています(ホスト開始時、通常は選択できませんが、ちょっとした工夫で使用できるものです)。また、ダメージ関係の設定も変えていますので、ご注意ください。標準のSlayerとの違いは下記のとおりです。
  • スタート時の武器が、ライフル(マシンガン)、ハンドガン、グレネード(手榴弾)2個、に変更されています。また、マップ上に燃料ロッドガンと火炎放射器はありません。
  • 乗り物は標準のホグ(ガトリングガン付きジープ)だけです。ロケットホグ(ロケットランチャー付きジープ)やバンシー(飛行機)は出現しません。また、一定時間放置されても、初期位置に戻りません。
  • 乗り物に轢(ひ)かれた際のダメージが非常に少なくなっています(まず死にません)。具体的には、1回の接触でチーフのシールドの1/75を減らすだけになっています(デフォルトは1000/75)。ライフについても同様ですので、もし轢殺しようとするなら150回当たらなければなりません。これはまったく非現実的ですので、基本的にホグは移動か銃座の用途にしか使えませんのでご注意ください。(なお、頑張って連続150回当たる以外にも、すでに他の攻撃でダメージを受けて瀕死の状態になっている人に当たった場合、オーバーハングになっている壁面に押し付けてマップ外に追い出した場合、自分がラグって瞬間移動したようなタイミングで相手を遠方まで跳ね飛ばした場合などで、倒すことができることがあります。)
 上記以外の設定は通常のSlayerと同じです。(誰でも25人を先に倒した人が勝ちです。自爆すると減点になります。)
 ちなみに上述のような武器設定は、製品版ならば普通に実現できるものです。(ダメージに調整に関しては、製品版でも工夫が必要です。)
(個人的に最も好きなゲームです。ハンドガンやショットガンで相手をバシバシと打ち倒していくのが快感です。乗り物にひき殺されたり、バンシーに追いまわされる恐れもないので、ガンファイトに専念できます。スナイパーな人にもお勧めです(自分は苦手ですが))
Rat Cage

This is 'Classic Slayer Pro' game host (not team Slayer). Additionaly, I have used special damage rule in this games. The differencies from the standard Slayer game are shown below.
  • At the start of game, we have Assault Rifle, Pistol (hundgun), and two Grenades. There are no Fuel Rod Gun and no Flamethrower on the map.
  • The vehicles are normal-Warthog only. No Rocket-hog, No Banshee. They will not return to initial place when leave it alone.
  • The damage of chiefs are very small when they are run over (collision) by the vehicles. Explaining in detail, that damage value is 1/75 of chiefs shield. Life point is also same. Therefore, if you want to kill with run over to other chiefs, it is necessary to hit them 150 times. This is quite unpractical. Therefore, Warthogs(jeep) in this game are useful only to move or gun plant. If you drive them to kill cheifs, it is only target :-)
The modification points are mentioned above only. Other setups are same as standard games. The speed and durability of vehicles is also same as standard.
This weapon setup is easy in sell-version HALO. (But this damage setup are little-bit difficult also in sell-version HALO.)
Rat Flag

 CTF(Capture The Flag)ゲームの擬似サーバです。通常のCTFとは各種設定が異なります。変更点は下記のとおりです。
  • バンシー(飛行機)が出現しません。その代わり、普通のホグとロケットランチャーホグが、それぞれ2台ずつ各陣営に出現します。
  • 味方の攻撃(Frendry Fire = FF)が当たらないようになっています。このため裏切り(Team Kill = TK)はできません。これで変な人がいても安心ですw。乱戦時の援護も容易でしょう(グレネード(手投げ弾)でも放り込んでやってくださいw)。なお、自分自身には自分の攻撃が当たるので、自爆可能です。グレネードやロケットランチャー、火炎放射器、燃料ロッドガンを使うときは注意してください。
 この他の設定は、標準のCTFと同じです。(敵チームの旗を、味方の基地の旗のところに、先に3回、持ってきたチームが勝ちです。味方の旗が味方の基地に無いときはスコアできません。)
 注:乗り物に体当たりされた時のダメージも標準のままになっています。このため敵は轢殺できます。(これは、かつて轢殺無効にしたところ、基地の守りが堅くなりすぎて、なかなか得点できないように感じたからです。どうやらCTFでは、基地周辺を走り回って地上の敵を一掃することも、ある程度必要なようです(もちろんそれだけではないでしょうが)。なお、味方の攻撃(FF)がOFFなので、味方の乗り物には体当たりされてもノーダメージです。)
 ちなみにこのゲーム設定はすべて製品版HALOでは普通に実現できるものです。FFのOFFは初心者向けですが、変な人の邪魔もないので、チームプレイに専念できるでしょう。また、製品版用のサーバプログラム(フリーソフトです)を使えば、TKばかりしている悪質プレーヤーをゲームから自動的に排除できますので、FFをONにして上級者向けのチームプレイが楽しめます。快適なチームプレイにはやはり製品版の購入がお勧めです。
(CTFは比較的日本人に好まれるゲームのようです。ただし標準のCTFでは外人?の裏切りに悩まされ、思う存分楽しめないのも事実です。バンシーも厄介でしょう。このゲームの設定ならば、日本人好みのCTFが堪能できると思います(と期待していますw)。)
(轢殺なしで RatFalg'inJapan として開催していることがあります。)
Rat Flag

This is the special CTF (Capture The Flag) game host. The differencies from standard CTF are shown below.
  • No Banshee appears. Two Warthog and two Rocket-hog are appear at each side.
  • In this game, Frendry Fire (FF) is off. Therefore, Team Kill (TK) will be not able (you can't betray). It makes safe when abnomal person exist. It is more easy to back up team player who is in a confused fight (throw Grenade into them :-). On the other hand, your attack can affect to yourself (you can commit suicide). Be careful to use Grenade, Rocket Launcher, Flamethrower and Fuel Rod Gun.
Other setup are same as the standard CTF game, such as 3 flags to win, etc.
Caution : The damage of vehicle collision are default. We can kill enemis by run over.
Note : All this game setup are easy in sell-version HALO. The condition 'FF=ON/OFF' is quite useful to controle team-play. Additionally, we can keep out the abnomal player who likes TK from our game server when we use HALO_DS (Dedicated Server) program (for sell-version only, free). I will encourage to buy sell-version HALO to comfortable team play.
Rat Ball

 個人戦Oddballゲームの擬似サーバです。Oddballはスカルボール(頭蓋骨)を一定時間保持しつづけたものが勝ちとなるゲームです。ゲーム開始直後はスカルボールが出ていませんが、しばらくすると「プレイボール」と声がかかり、ターゲットマーカーで位置が表示されます。
 スカルボールはCTFの旗と同じで、持っている間は「殴る」(Fキー)以外の攻撃ができません。武器で攻撃したいときは、左クリックでボールを離し、武器を構えなければなりません(撃ち始めるにはもう一回左クリック)。もしくは右クリックでグレネードを投げると、同時にボールも離します。
 スカルボールの保持時間は、徒歩、またはホグの助手席にいるときだけカウントされます。ホグの運転席およびホグの銃座にいるときは、保持時間が進みませんのでご注意ください。なお、途中でボールを離してもカウントアップが止まるだけで保持時間は減ったりしませんので、敵に狙われたときなどいったん離して武器で攻撃するのも手です。
 ゲーム設定は各種Proを参考にしています。初期武器はライフルとハンドガン、およびグレネード2発です。出現する乗り物は通常のホグのみ。ボールの保持時間が累計2分で勝利となります。
 本ゲームでは乗り物に体当たりされたときのダメージを極小にしています(RatCage参照)。ボールを持ったままホグを乗り回していても、スコアが伸びないばかりか敵も倒せませんので意味がありません。ホグは、ボールのあるところまで移動する時か、あるいは、ボールを持って敵のいないところまで逃げるときなどに利用すると良いでしょう。
Rat Ball

This is Oddball game host. To win this game, keep the skull-ball total 2 min. The skull-ball are indicated by Navi-point (blue marker on your screen). Keep Time will be counted only on foot or the passenger seat of Hogs. As same as keeping flag in CTF game, when you keep skull-ball, you can attack only with melee (knock by your hand). If you want to attack with weapon, first you must release skull-ball with left-click (or throw Granade). At the start of game, we have Assault Rifle, Pistol (hundgun), and two Grenades. In this game, the vehicle collision damage are minimum, therefore it is very hard to kill others with running over (see RatCage).
Rat Duel

 チーム戦Slayerの擬似ホストです。50人先に倒したチームが勝利します。味方の攻撃は無効にしています。乗り物にはねられたときのダメージが極小になっています(RatCage参照)。初期武器は通常のSlaterと同じプラズマガンのみです。
Rat Duel

This is Team Slayer game host. 50 kills to win. Friendly Fire is OFF. Vehicles collision damage are very small (see RatCage). Initial weapon is Plasma-Gun only (same as default Slayer game).
Rat Edge

 個人戦 King of the Hill の擬似サーバです。登場する兵器は全てコブナントのものになっています。
 ターゲットエリアはマップの中心付近に固定です。累計で2分間いた人が勝利します。初期武器はプラズマライフルとプラズマガン、プラズマグレネードが2個です。乗り物はゴースト(ホバー)のみで、一定時間放置で初期位置に復帰します。地球型兵器はありません。
 乗り物に轢かれた際のダメージが最小になっていますので、轢殺はほぼ不可能です(RatCage参照)。
 燃料ロッドガンがマップ中央付近に2個ありますので、これの使い方が勝敗を決めると思います。また基地内には珍しくニードラーがありますので、これをメインに戦ってみるのも面白いかも。
Rat Edge

This is a pseudo-server for a single 'King of the Hill' game with Covenant Weapons and Vehicles.
Target area is at the middle of the map, and it will not move. Stay there total 2 min to win. Initial weapons are Plasma Rifle, Plasma Gun and 2 Plasma Grenades. Ghost exist, and no other vehicles. Ghost will return to initial place if they are let alone.
The collision damage from vehicles are minimum. It is very difficult to kill by run over. (see RatCage)
There are 2 Fuel Rod Gun arround the middle of map and Needler are in both base.
Rat Hill

 King of the Hill のチーム戦です。King of the Hill は、ターゲットエリアに一定時間以上居つづけることで勝利となるゲームです。ターゲットエリアはマーカーで示されますので、速やかに移動して敵を排除しましょう。累積時間がスコアになりますので、途中でエリアを抜けてもスコアはクリアされません。
 本ゲームはチーム戦ですので、チーム内の累計時間がスコアになります。ルールを理解せず、チーム内でSlayerに専念している人がいても、分かっている人だけで頑張れば大丈夫です。なお、参加者がゲームを抜けると、その人が累積していた時間はチーム累計から除かれますので、注意が必要です。
 本ゲームでは、累積時間5分が勝利条件です。チーム戦のため、ターゲットエリアは一定時間ごとに移動します。また、RatFlagと同様に味方の攻撃は無効にしています。RatCageと同様に乗り物の体当たり攻撃は極少になっています。
Rat Hill

This is 'Team King of the Hill' game host. 'King of the Hill' is a occupation game. To win this game, keep target place you and your team player only, total 5 min. The target place is move in some interval. In this game, the vehicle collision damage are minimum as same as RatCage, and Frendry Fire (FF) is off as same as RatFlag.
Rat Junk

 ジャガーノート(Juggernaut)ゲームの個人戦擬似サーバです。ジャガーノートゲームとは、スコアできる人が一人(設定によっては複数も可)に限られたゲームで、オッドボールに類似しています。このためゲーム開始時のコールは「オッドボール」になっていますが、ボールは出現しないのでご注意ください。
 本ゲームにおけるジャガーノートのルールは下記のとおりです。
  • ゲーム開始直後、最初に敵を倒した人がジャガーノートとなります。
  • ジャガーノートで無い人は、ジャガーノートを倒すと、自分がジャガーノートになれます。
  • ジャガーノートを倒すとスコアできます(Kill +1)。ジャガーノートの状態では、だれでも倒すとスコアできます。
  • ジャガーノートにはマーカーがつきますので、マップ上のどこからでも見つけることが出来ます。
  • ジャガーノートは不可視(透明)ですので、稜線の先や建物の中などでは追跡・攻撃が難しくなります。
  • ジャガーノートの状態では通常よりも動きが遅くなります。武器の連射速度も遅くなるのでご注意ください。
  • 相打ちや自爆などで、ジャガーノートを倒した人が同時に死んでしまった場合、ジャガーノート無しの状態になります(マーカーが消えます)。この時はゲーム開始直後と同様に、最初に誰かを倒した人がジャガーノートとなります。
  • スコア(kill数)が15になると勝利です。
 初期武器はライフルとハンドガンおよびグレネード2個です。マップ上にある武器は通常です(燃料ロッドガンや火炎放射器もあります)。乗り物は通常のホグだけです。
 乗り物に体当たりされたときのダメージが極少になっています。よってホグでの轢殺はほとんど不可能ですのでご注意ください。
Rat Junk

This is single 'Juggernaut' game host (pesudo-server). Juggernaut is a game where only one (or few) player can score as same as Oddball. Therefore, start call is 'Oddball' in this game, but there are no skull-ball on the map.
The rules of this 'Juggernaut' game are below.
  • First killer will be 'Juggernaut' at the start of game.
  • Normal (not Juggernaut) person can be Juggernaut with killing current Juggernaut.
  • You can score (kill +1) with killing Juggernaut. At Juggernaut, any kill will be score.
  • Juggernaut has Marker (semitransparent blue).
  • Juggernaut is invisible.
  • Juggernaut is slow motion. Shooting cycle also be slow.
  • If the person who kill Juggernaut die simultaneously or Juggernaut commit suicide, there are no Juggernaut on the map (Marker will disappear). At this time, first killer will be Juggernaut as same as the start of game.
  • 15 Kill to Win.
Initial weapon are Assault Rifle, Pistol (hundgun), and two Grenades. There are Fuel Rod Gun and Flamethrower on the map. The vehicles are normal-warthog only.
The damage of vehicle collision are very small than the neomal. Therefore, it is very difficult to kill others with running over.
Rat King

 個人戦 King of the Hill の擬似サーバです。デフォルトの Classic King Pro というゲームを使っています(トライアル版では隠されています)。
 ターゲットエリアはマップの中心付近に固定です。累計で2分間居ると勝利します。初期武器は Pro モード(アサルトライフルとハンドガンとグレネード2発)です。マップ上の武器はクラッシク(火炎放射器や燃料ロッドガンが無い)です。乗り物は普通のホグ(ガトリングガン)のみです。乗り物は放置しても初期位置にリセットされません。
 乗り物に轢かれた際のダメージが最小になっていますので、轢殺はほぼ不可能です。(頑張って連続150回当たるか、すでに他の攻撃でダメージを受けて瀕死の状態になっている人に当たるか、オーバーハングになっている壁面に押し付けてマップ外に追い出すしか、乗り物を運転しながら倒す方法はありません。)
(現在aimbot対策の試みとして、意図的に遅い=ラグが大きいマシンで開催しています。)
Rat King

This is a pseudo-server for a single 'King of the Hill' game. Using 'Classic King Pro' default game set (hidden in Demo).
Target area is at the middle of the map, and it will not move. Stay there total 2 min to win. Initial weapons are Pro mode (Assault Rifle, Handgun(Pistol) and 2 Grenades). Normal Warthog exist, and no other vehicles. Warthog will not return to initial place if they are let alone.
The collision damage from vehicles are minimum. It is very difficult to kill by run over.
Rat Lock

 'Classic Rockets'という、トライアル版では隠されているゲーム設定を使った擬似サーバです。Rocketsという名前のとおり、全員がロケットランチャーを装備したSlayerとなります。手軽にバカスカやるには最適な設定ですね。その他の設定は全て標準状態ですので、ホグでの轢殺も可能ですが、相手がロケラン標準装備なので、正面から突撃するのはアレです。
Rat Lock

This is 'Classic Rockets' game host. 'Classic Rockets' is already exist in HALO Demo, but normally we can't select this at the start of host gamae (we can select this with some tips). All other setup are normal then we can kill others by run-over with Hogs, but I will not recommend that because all player have Rocket Launcher initially :-).
Rat Mass

 戦車が出現するCTFゲームの擬似サーバです。もともとデフォルトで存在する(選択だけ出来ない)ゲーム「Classic Iron CTF」です。標準のCTFゲームとの違いは下記のとおりです。
  • 各陣営にスコーピオン(戦車)が1台ずつあります。その他の乗り物は出現しません。
  • デフォルトでオーバーシールドが装備されています。これにより復活即死を防いでいます。
  • 死亡してから復活するまでの時間が15秒になっています。自爆したり、味方に裏切られると更に5秒必要です。
  • 敵に持ち去られかけた味方のフラッグは、上を歩いても基地にリセットされません。一定時間後に戻りますので、それまでその場所で防戦してください。
 その他の設定は通常のCTFと同様です。味方の攻撃(Friendly Fire)が有効になっていますので、戦車による誤射や轢殺に注意が必要です。戦車砲は味方の大量死を招きますので、援護射撃には不向きです。歩行中は味方の戦車に轢かれないよう注意してください。誤って味方を倒してしまった場合は適宜謝るなどした方が良いでしょう(sryなど)。
Rat Mass

This is CTF game with Tanks named 'Classic Iron CTF'. This game is normally exist but not selectable in Demo version usually. The differencies from standard CTF game are shown below.
  • There are one Scorpion(Tank) at each side. No other vehicles appears.
  • Normally, chiefs equip the over-shield at the start and respawn. This will prevent spawn-kill, almost.
  • Respawn will takes 15 seconds. After commiting suicide or killed by team, it will takes plus 5 sec.
  • Even if the flag of the friend who was about to be carried away by an enemy walks the top, it is not reset in the base. It will return automatically after several seconds. Defend it till then at the place.
Other condition are same as standard CTF game. Friendly Fire is ON. Take care with Team Kill with Tank Gun and Running Over. It's better to say 'sorry' (sry) if you have killed other team player by mistake.
Rat Odds

 チーム戦Oddballゲームの擬似サーバです。Oddballはスカルボール(頭蓋骨)を一定時間保持しつづけたものが勝ちとなるゲームです。ゲーム開始直後はスカルボールが出ていませんが、しばらくすると「プレイボール」と声がかかり、ターゲットマーカーで位置が表示されます。
 スカルボールはCTFの旗と同じで、持っている間は「殴る」(Fキー)以外の攻撃ができません。武器で攻撃したいときは、左クリックでボールを離し、武器を構えなければなりません。
 スカルボールの持ち時間は、徒歩、またはホグの助手席にいるときだけ加算されます。ホグの運転席およびホグの銃座にいるときは、保持時間が進みませんのでご注意ください。チーム戦ですので、ボールを持った味方をホグの助手席に乗せて逃げ回るのが得策です。防衛攻撃用にガンナーも乗せると完璧でしょう。
 ゲーム設定はデフォルトから若干変更しています。主な変更点は下記のとおり。
  • 出現する乗り物は、赤青両陣営とも、通常ホグが2台ずつです。また、乗り物に轢かれた際のダメージを、RatCageと同様極小にしていますので、轢殺は困難です。
  • 武器ははじめからライフル(マシンガン)とハンドガン(ピストル)です。グレネード(手榴弾)も2個持っています。標準のCTFやRatCageと同様です。マップ上にある武器は標準状態です。
  • 味方の攻撃が無効になっています(味方は殺せません)。なお、自分自身の攻撃は当たりますので、グレネードやロケットランチャーなどを使用する際は注意してください。
  • ボールの保持時間がチーム内累計5分で勝利となります。チーム内で途中退場した人がいると、その人の分の保持時間はクリアされますのでご注意ください。
その他の設定は、他のゲームと同様です。
Rat Odds

This is 'Team Oddball' game host. To win this game, keep the skull-ball total 5 min in your team. The skull-ball are indicated by Navi-point (blue marker on your screen). Keep Time will be counted only on foot or the passenger seat of Hogs. As same as keeping flag in CTF game, when you keep skull-ball, you can attack only with melee (knock by your hand). If you want to attack with weapon, first you must release skull-ball with left-click. In this game, the vehicle collision damage are minimum as same as RatCage. Friendry Fire (FF) is off as same as RatFlag, so you can't kill the players in your team, but you can get damage from yourself, therefore you have to be carefule when you will use Granade or Rocket Launcher, etc.
Rat Race

 個人戦レースゲームの擬似サーバです。レースは製品版にも存在するゲームですが、ここでは純粋にレースを楽しめるよう、特別な設定を用いています。
 まずは、製品版をお持ちで無い方のために、レースのルールを以下に説明します。
  • まず、半透明水色のターゲットマーカーが画面に表示されますので、そこに向かってください。実際、目標場所にはフラグ型のマーカー表示が浮いているだけで何もありませんが、そこを通過するとフラグを取ったことになります。通過は徒歩でも乗り物に乗ったままでもOKです。
  • フラグを取ると、すぐに次のマーカーが表示されます。順次フラグを取り続けてください。フラグは5箇所に出現し、全て取って再び最初と同じ位置のフラグを取ると1週(1Lap)となります。
  • 最も早く3周(3Laps)した人が勝利者となります。1位以外の順位は週回数と、どこまでフラグを取ったかで決まります(たぶん)。全く同一周回、同一フラグ数の場合は、Kill数で順位が決まるようです。
このレースルールはデフォルトのものです。製品版では週回数など様々な条件を変更できます。
 次に、このホスト専用の設定について説明します。
  • 乗り物は通常ホグとロケットホグがそれぞれ最大4台づつ出現します。参加人数が少ない場合は、その人数分しか出現しません。先に通常ホグ4台が、更に参加者があるときは次いでロケットホグ4台が出現します。ゲーム開始時は、各参加者の前にホグが出現しますので、すばやく乗り込んでレースを開始してください。乗り物は8台までしか出ませんので、もし参加者が10人以上の場合、あぶれる人が出てきます( (auto-host)は動かないため9人までなら大丈夫です)。すなわち、走って乗り込むところから競争です。なお、乗り物は60秒放置すると初期位置に戻ります。※
  • 武器は本来必要ないのですが、HALOである以上出現してしまいますので、やむなく全てハンドガン(ピストル)とプラズマガンに変えています。その他、グレネード(手榴弾)とプラズマグレネードは元のままです。※
  • チーフ(プレイヤー)のシールドを400%にしています。めったなことでは死なないので安心してゲームできます。また、モーショントラッカー(レーダー)は無効にしていますので、緊迫したゲーム展開が楽しめます。※
  • 乗り物に引かれたorつぶされた際のダメージが極小になっています。もし多数のホグが集中して、ごちゃごちゃに転倒してしまっても、安心してホグを起こして乗り込むことができます。また、ホグが走り回っている中に取り残されたり、轢殺マニアが乱入しても大丈夫ですw。
  • 武器から受けるダメージを極小にしています。ハンドガン、プラズマガン、グレネード、プラズマグレネード、ホグのガトリングガンやロケットランチャー、いずれもチーフに与えられるダメージは微々たる物です。ただし、殴り(Fキー)だけは標準のままですので、もし敵を倒したい場合は、ボクシングしかないでしょう。
      殴ると言っても、上述のとおりシールドが硬いので、正面からの殴り合いは大変です。一発ノックダウンを狙うなら後ろを取らなければなりません。もしくは、プラズマガンの溜め撃ちやプラズマグレネードでシールドをはがし、ハンドガンでヘッドショット一発ということも可能ですが、これはそれなりに高等なテクニック。いずれにせよ、このゲームでは殺し合いは向いていませんw。
    なお、グレネードやロケットの爆風は、ホグをひっくり返すことだけはできますので、これを妨害に使われる可能性があります。逆に自分の乗り物がないときは、これで走行中のホグを襲って奪うと言う手もありますw。
      以前「爆風も無効にしてほしい」というご要望があり、試したのですが、ホスト側で設定するだけだと、ラグがあるために、通常参加者には一瞬ひっくり返されたような映像が表示されてしまいます(もちろん効果音もそのように出ます)。反応が早い人だと、すぐにEキーを押してホグを起こそうとするでしょうが、実際はひっくり返っていないために、逆にホグから降りてしまう事になります。さすがにこれでは厳しいので、本ホストでは爆風を無効にしていません。
(上記※印の設定は製品版で普通にできるものです)
 実際、製品版のレースでは、不心得者(?w)の妨害工作に悩まされることが多いです。まあ、妨害があってこそHALOのレースなのかもしれませんが、真剣に競争しているときにはかなり頭に来るのも事実w。このホストの設定が解決策になるかも。
Rat Race

This is a 'Race' game host. I have used special setting to execute this game than sell (full) version HALO.
How to Win this game : Make 3 Laps faster than other players. To make Lap, go to target place which are indicated by Navi-point (target marger : semitransparent blue figure). Actually, there are no objects at the target place, only target marker (flag shape) exist. But if you go through there, you have get one target. To get targets, both are OK on foot or on vehicle. The targets are indicated one by one at 5 place. Get all 5 targets and next, it means 1 Lap. Winner is first person who make 3 Laps. Other order are decided by number of targets whom you have get.
In this game, I have also special setting from standard Race game from sell version. The vehicle collision damage are minimum as same as 'RatCage'. There are max 4 Normal-Hogs and 4 Rocket-Hogs for drive. There are only Hundgun(Pistol) and Plazma-Gun as your weapons. But Grenades and Plazma-Grenades are exist at standard place. The damage from these weapons are very weak as much as vehicle collision. Also Gun and Rocket on Hogs are same as these. Only melee has standard effect to damage.
Rat Shot

 スナイパーライフルによるアサルトゲームの擬似サーバです。アサルトとは、自陣の旗を敵陣まで持って行って得点を得るゲームで、CTFとは旗の移動が逆になります。
 このゲームでは、旗を先に5本送り込んだチームが勝利となります。敵陣に旗が残されていなくても得点できます。
 初期装備はスナイパーライフルとハンドガンとグレネード2発です。マップ上の武器は全てスナイパーライフルですが、一部ハンドガンも残っています。グレネードとプラズマグレネードは通常のままです。
 乗り物はありませんので、旗の移動は徒歩で行ってください。チームワークと敵の隙を付く戦略が重要です。
 味方から受けた攻撃(Friendly Fire = FF)は無効になっています。裏切りはできません。混戦しているところにグレネードを放り込んでも安心です(しかし自爆は有効ですので、自分が巻き込まれないように注意)。
Rat Shot

This is a pseudo-server for 'Assult' game with Sniper Rifle. 'Assult' is the reverse game of CTF.
Take the flag at your base into enemy base to score. In this game, 5 flags to win. No need to remain the flag at enemy base.
Initial weapons are Sniper Rifle, Handgun(Pistol) and 2 Grenades. All weapons on the map are changed to Sniper Rifle (and Hundgun, Grenades, Plasma Grenades).
There are no vehicles. Take flags on foot.
Friendly Fire (FF) is off. You can't kill your team player.
Rat Vale

 乗り物をほぼ全種類出現させたCTFゲームの擬似サーバです。(下記 RatWage に近いですが、武器が通常であることと、同種の乗り物を若干減らしています。)
 手持ち武器が通常なので、一般に乗り物を支配したほうが圧倒的に有利です。これは全てのゲームで言えることですが、自陣の乗り物は誰かが乗っている間は復活しません。よってスコーピオン(戦車)やバンシー(飛行機)が単独で敵陣に突っ込むことは避けたほうがよいでしょう。操縦者が倒されて敵に取られると、自陣には復帰しなくなります。
 また、(RatWageと同様に)FF(Frendry Fire)がOFFになっています(味方の攻撃でダメージを受けません)。
 その他は標準のCTFゲームと同じです。乗り物に体当たりされたときのダメージは標準のままですので、体当たりによる轢殺は有効です。先に3回、敵の旗を自陣に持ち帰った側が勝利します。自陣に味方の旗が無いときは(敵に持っていかれている間は)、敵の旗を持ってきてもスコアできません。
 このゲームはニードラーとガンプラントを除く全ての兵器(武器・乗り物)が出現しますので、各種データのチェックに便利なようです。また、上述のように、乗り物を支配したほうが勝ちなので、CTFとは無関係にKILL数を求める人にも好評のようです。
Rat Vale

This is a CTF game server with all kinds of vehicles. This is similar to RatWage, but there are some differences : the hand-hold weapons are standards types as same as normal CTF game, number of vehicles are decreased than RatWage.
Because the hand-hold weapons are standard, the team which occupy all vehilces has the advantage to win. As same as other games, your side vehicles are not return when someone use it, therefore it is not good plan to go enemy side alone with Scorpion(Tank) or Banshee(Air-Plane). If the driver are killed and enemy use it, it never return your side.
As same as RatWage, FF (Friendry Fire) is OFF, therefore, you can't kill your team player in this game. The vehicle collision damage is same as normal games, then you can kill enemies with running over them. CTF game rule are standard : 3 Flags to win, you can score when your flag at your base.
In this game, all kinds of vehicle and weapons are appear (except for Needler and Gun-Plant). It is useful to check some game data.
Rat Wage

 重火器と乗り物を最大にしたCTFゲームの擬似サーバです。具体的な変更点は下記のとおりです。
  • 乗り物が大幅に増えています。具体的には両サイドにワートホグとロケットホグが2台ずつあり、また各ワープ出口付近にロケットホグが1台づつあります。さらに標準では登場しない乗り物として、スコーピオン(戦車)とゴースト(ホバー)が、両サイドに2台ずつ出現します(スコーピオンは各陣営右手前方の崖付近にも1台ずつあります)。これらの使い方は実際に乗ってみて覚えてください。
  • 武器がすべて重火器に変わっています。スタート時はアサルトライフル(マシンガン)ではなくロケットランチャーになっています(弾切れに注意)。その他、地球側の武器はすべてロケットランチャーか火炎放射器に、コブナント側の武器はすべて燃料ロッドガンに変わっています。いずれも強力な武器ですが、連射や弾数に制限があるのでご注意ください。
  • 味方の攻撃(Frendry Fire = FF)が当たらないようになっています。このため裏切り(Team Kill = TK)はできません。乱戦中の味方の援護も重火器で気兼ねなくできますw。なお、自分の攻撃は自分自身には当たりますので、自爆に注意してください。特にロケットランチャーや戦車砲で至近距離の敵を撃つと自爆必死です。またTKしようと至近の味方を撃つと自分が死ぬだけです(たまにそういうアレな方を見かけますw)。
 本ゲームは、以前同様の設定でSlayerを開催していたときに、他の参加者から「この設定でCTFにしてくれ」と(英語で)頼まれたので、ためしに構築してみたものです。結構人気があるようなので常設しました。なお、乗り物の体当たり攻撃は標準状態のままです(轢殺可能です)。しかしデフォルトの武器がロケットランチャーなので、安易に体当たりをかますのは避けたほうが良いでしょう。また、バンシーで漠然と飛んでいると、戦車砲の餌食になりますのでご注意。
 ちなみにこのゲーム設定も製品版HALOでは普通に作成できるものです。
Rat Wage

This is special CTF game host with many kinds of vehicles and heavy weapons only. The differencies from standard CTF game are shown below.
  • Many vehicles appears, 2 Warthog, 2 Rocket-Hog, 2 Banshees, 4 Ghost(Hover), 3 Scorpion(Tank).
  • All weapons are heavy type such as Rocket Launcher, Flamethrower, and Fuel Rod Gun. The default weapon of Chief (player) is Rocket Launcher insted of Assault Rifle.
  • Frendry Fire (FF) is off, as same as RatFlag. Therefore, you can't kill players in your team.
Other setup are same as standard CTF game, such as 3 flags to win, etc.
Note : All this game setup are easy in sell-version HALO.
Rat Xage

 重火器と地上兵器によるCTFゲームの擬似サーバです。RatWage inJapanからバンシー( Banshee:飛行機)を取り除いたものです。こちらの方がゲーム的に面白い(と思う)ので、今後は RatWage に代えてこちらを優先的に実施します。
 初期装備はロケットランチャーとグレネード2発です。マップ上には火炎放射器と燃料ロッドガンもあります。マップ上のグレネードとプラズマグレネードはいつもの場所にあります。
 乗り物は各チームとも、スコーピオン(戦車)2台、ゴースト(ホバー)4台、通常ホグ(ガトリングガン装備のバギー)2台、ロケットホグ(ロケットランチャー装備のバギー)2台があります。また、各基地の向かって右側の崖際に戦車が1台ずつ、各基地からのワープ出口にホグ1台ずつがあります。それぞれ敵に乗り回されていると、復活しませんのでご注意ください。
 味方から受けた攻撃(Friendly Fire = FF)は無効になっています。裏切りはできません。混戦しているところにグレネードを放り込んでも安心です(しかし自爆は有効ですので、自分が巻き込まれないように注意)。
 その他の設定は通常通り。3旗先取で勝利。轢殺もできますが、敵もロケットランチャーが標準装備なので、まっすぐに向かっていくのは自殺行為でしょうw。
Rat Xage

This is a pseudo-server for CTF game with Heavy Weapons and all kinds of vehicles without Banshee.
Initial weapons are Rocket Launcher and 2 Grenades. There are also Flamethrower and Fuel Rod Gun on the map.
There are 2 Scorpions, 4 Ghosts, 2 Normal Warthogs and 2 Rocket Warthogs at the side of each base. There are 1 Scorpion at the right cliff of each base, and 1 Warthog at each warpout area.
Friendly Fire (FF) is off. You can't kill your team player.
Other setup are same as normal games.
Rat Zone

 乗り物無しのCTFサーバです。FFをOFFにしていますので、自分の攻撃で味方にダメージを与えることはありません。このゲームもご提案を頂いて作成してみました。移動が徒歩のみなので、比較的上級者向けと思います。大人数時にはかなり熱い戦いが展開されます。また、敵の旗を運ぶ味方を援護したり、何人かは基地に残って味方の旗を守ったりするなど、チームワークがゲームを大きく左右します。知り合いで徒党を組んで参加すると、かなり楽しいかもしれません。むしろ、そういう楽しみ方こそ製品版に最適です。ちなみにこのゲーム設定も製品版で全く同じ物が作成できますのでよろしく。
Rat Zone

This is a CTF game server without vehicles. Frendry Fire (FF) is OFF : You can't damage to your team player. Team play is very important in this game. I think that these kinds of team play is suited to full version HALO. This game type is able to be made in the full version HALO.
Rat Note

 透明な重火器CTFサーバです。もともと透明な重火器Slayerを試していて、その時にご提案を頂いてCTFにしてみました。その結果かなりスリリングで面白いゲームになったので、常設にしています。現在の設定は下記のとおり。
・初期状態で全プレイヤーが透明になっています。ただし、復活直後、射撃直後、旗を持っている状態では透明効果が切れますのでご注意ください。なお、味方には緑の逆三角マークがつきますので、これで敵味方を識別してください。
・モーショントラッカー(レーダ)には味方(黄色)しか表示されません。敵が接近してもモーショントラッカーでは分からない(赤点が表示されない)のでご注意ください。
・味方の攻撃(FF)は無効(OFF)にしているので、自分の攻撃で味方にダメージを与えることはありません。援護射撃は適当でも大丈夫です。なお、自分の攻撃効果は自分に効きますので、自爆にご注意ください。
・乗り物に当たったときのダメージは標準です(轢殺可能)。
このゲームの醍醐味は、気づかれぬように敵基地に潜入し、旗を奪って一目散に逃げることにあります。ちなみにこのゲーム設定も製品版で全く同じ物が作成できます。
Rat Note

This is a invisible CTF game server with heavy weapons. Initially, all players are invisible from other players, except at respawn, fire, flag-keeper. To recognize from enemy, your team players have green triangle marker. Motion-Tracker (Radar) will not indicate enemy (red) position. It shows your team player (yellow) only. Frendry Fire (FF) is OFF (easy to cover teams), but your fire affect yourself (it cause suicide). The hitting damage from the vehicles are standard (run over kill enable). This game type is able to be made in the full version HALO.
Rat Yard

 スナイパーライフルを主な武器にしたアサルトゲームです。アサルトゲームとは、自陣にある旗を敵陣に持って行くことでスコアになるゲームです。ちょうどCTFとは旗の移動方向が逆になります。先に3旗送った方が勝ちです。
 すべてのプレイヤーがデフォルトで不可視です。ただしゲーム開始直後および復活直後はしばらく見えています。また旗を持っていると半透明に見えます。
 乗り物は戦車のみが出現します。轢かれたときのダメージは通常のままなので、轢殺が有効です。
 まだ設定が煮詰め切れていない部分がありますので、何がご要望がありましたら掲示板などでお知らせください。
Rat Yard

This is a Assult game server with Sniper Rifle mainly. Assult is a game to bring the flag at our base to enemy base to score. (Flag carrying direction is reverse to CTF.) 3 flags to win.
All player are invisible (default). But visible in a few second from start or after revival. Also half-visible when you carry flag.
Only Scorpion(Tank) exist as vehicle. You can kill by run-over, because vehicle collision damage are normal.
This game regulation are still under consideration. If you have any idea or opinion, please tell me by BBS, etc.
Rat Quay

 個人戦ラリーゲームです。このゲームは製品版には標準で含まれており、トライアル版でもゲーム開始時の選択肢に出現しないだけでゲームファイル自体は実装されています。
 ラリーゲームとは、マップ上に表示されるターゲットを、他人よりも先に取ることを競うものです。ターゲットは水色で半透明の小さな旗の形で表示されます(視界外にある場合は水色半透明の三角形で存在する方向が表示されます)。ターゲットの近くまで移動すると取ったことになり、効果音と共にスコアが加算されます。そしてマップ上のどこか別の場所に次のターゲットが現れます。このゲームでは先に15個取った人が勝ちとなります。
 このゲームでは、乗り物は通常のホグだけが出現します。最大4台までなので、基本的に不足しています。人が乗っているのを奪うとか、遠すぎるものはあきらめるなどの作戦が必要です。
 このゲームでは、歩行中に乗り物に当たった場合のダメージを非常に小さしていますので、轢殺は困難です。
Rat Quay

This is a Rally game server. This game is standard in sell version, and the game file also exist in demo version but you can't select at starting host game.
The Rally game is a competition to get the target faster than other. The target is shown as small blue half-transparent flag shape (If it is out of the field of vision, small blue half-transparent triangle will indicate the direction). When you go to near the target, automatically you get it and score with sound. Then next target will appear somewhere in the map. In this game, 15 target to win.
Only 4 normal Warthogs (car) are appear in this game. Not enough to all player. Therefore some strategy is necessary such as robbing others Warthog or giving up a far targets, etc.
The vehicle collision damage are very little, and it is very difficult to kill by run-over in this game.
Rat Gate

 ワートホグ(車)によるCTFゲームです。基本的に RatFlag と同じですが、乗り物に当たった際のダメージが非常に小さくなっており、轢殺が困難になっています。
Rat Gate

This is CTF game only with Warthog(CAR). This game is almost same as RatFlag, but the vehicle collision damage are very small, then it is hard to kill by run-over.
Rat Icon

 標準のCTFゲームと同じものですが、乗り物に当たった際のダメージが非常に小さくなっており、轢殺が困難になっています。
Rat Icon

This game is same as standard CTF game, but the vehicle collision damage are very small, then it is hard to kill by run-over.
Rat Unit

 コブナントの兵器によるCTFゲームです。乗り物はゴーストのみ出現します。乗り物に当たった際のダメージが非常に小さくなっており、轢殺が困難になっています。
Rat Unit

This is CTF game with Covenent weapons. Only Ghost will exist as vehicle. The vehicle collision damage are very small, then it is hard to kill by run-over.
Rat Pass

 パスワードつきの擬似サーバです。時々実施しています。ゲーム内容は随時検討します。パスワードは「兎」のローマ字読み(英小文字)です。
Rat Pass

This is the server with password. Sometimes appear.
Rat Test

 設定テスト用の擬似サーバです。時々出現し、暫時常設、突然終了します。あらかじめご了承ください。
Rat Test

This is temporary server for checking new game settings. Sometimes appear.

皆さん、ぜひ製品版を購入しましょう。トライアル版だけよりも、はるかにHALOを楽しめます。(コピー品売買やダウンロードはダメですよ。)

Let's buy the sell version HALO. It is extremely entertaining than the demo version only. ( It is bad to sell or buy the copies or get from free-download.)

上記の特別設定の技術は、New001さん(と名乗られる方)からご教授いただきました。この場を借りて御礼申し上げます。ありがとうございました。

更新履歴:2006/1/31, 2006/3/14, 2006/4/11, 2006/4/22, 2006/6/8, 2006/6/19, 2006/6/22, 2006/7/5, 2006/7/7, 2006/7/15, 2006/7/16, 2006/9/10, 2007/3/5, 2007/3/7, 2007/6/28, 2007/7/7, 2007/7/18, 2007/9/24, 2007/9/30, 2007/10/1, 2008/1/17, 2008/4/30, 2008/5/1, 2008/6/17, 2008/7/5, 2008/12/12, 2009/9/21, 2009/10/5, 2010/4/4, 2010/4/9, 2012/12/7

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